träning med braven

Nu ikväll hade jag träning med Braven, och jäklar vad fin han var! Kände direkt när jag satt upp att han var mjuk i sidorna och hade ryggen uppe (inga spänningar, bara avslappnad och arbetade på rätt sätt). Började med att jogga runt en bra stund och gjorde övergångar, volter och serpentinbågar. Sedan övergångar trav-galopp-trav-galopp på en stor volt som lösgörande arbete. Därefter började jag samla och sätta lite tryck i honom genom små tempoväxlingar i traven och sen galopp. När han var framme för skänkeln så började jag göra skänkelvikningar, öppnor & slutor, skrittpiruetter, enkla byten, förvänd galopp, ökningar osv.
 
Jag ska tävla på söndag så jag red igenom FEI Inledande och det gick suveränt bra! Det bådar gott inför söndag! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0