bra dag

Träninge idag gick så sjukt bra! Började med att rida Roxan och vi tränade öppnor & slutor, enkla byten och byten. Hon hade ett helt otroligt påskjut och alla rörelser bara flöt fram. Har inte tränat med henne på säkert 2månader och bara ridit och nött på all teknik och samling hemma. Det har verkligen lönat sig! Hon är verkligen i topp form just (fast kanske lite för tjock, haha).
 
Braven red jag med Roxis sadel idag och jäklar vilken positiv förändring det blev! Har gett den där sadeln några försök tidigare men då har det inte alls gått så bra, dock var det länge sen. Han var verkligen i uppförsbacke från första början, hans rörelser var mycket friare och jag satt myyyycket bättre. Vi tränade på lite allt möjligt som ingår i FEI progremmen som t.ex. enkla byten, förvänd galopp, ryggning-galopp, öppna & sluta. Det blev även några slutor i galopp som han gjorde helt fantastiskt bra! Jag tror det här ridpasset är tillhör de bästa vi gjort tsm och jag kommer leva på känslan ett bra tag framöver. Han var hur mjuk och lydig som helst, hade världens påskjut och swung. Allt vi gjorde kändes så jäkla lätt.
 
Efter träningen var det en tjej i stallet som sa att jag är levande beviset på att min tränare är grym. Under de 5åren som Ulrika har tränat mig har jag gått framåt något otroligt! När hon började träna mig så hade jag ridit en LA:1 på Roxi på 52%(?) och nu rider jag min fjording på nationell nivå och tävlat SM 2gånger. Hon är verkligen en förebild för mig och hon har lärt mig allt jag kan, både i ridningen och hästhållningen. Är så oerhört tacksam att jag har Ulrika.
 
Ulrika och fina Faustino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0