Birgitta träning

Igår tränade jag och Braven för Birgitta Kjellin och det gick ju lite si sådär. Braven har varit lite jobbig den här veckan och stått emot allting vi har gjort (inte gått fram för skänkeln, varit stark, låg i formen och gjort allt han kan för att komma undan från arbetet) så vi tränade mycket på framåtbjudningen och att han skulle komma upp i fram och höja formen. 
 
Vi började med att jag skulle lägga en mini volt runt birgitta och vara noga med att han inte stod emot skänkeln, sänkte formen eller tröck ut baken åt något håll. Sedan skulle jag ut på spåret och fatta galopp och göra ett enkelt byte och byta varv för att göra samma sak där. Därefter skulle jag göra en skänkelvikning i skritt från spåret till medellinjen - fatta galopp - bryta av till skritt och sen skänkelvikning tillbaka till spåret. Vi gjorde också lite skolor och ökningar i trav. Alla övningar vi gjorde gjorde verkligen skillnad och han kändes mycket bättre i slutet än vad han gjort på en vecka. Jag vet nu att det är jag som måste vara nogrannare med hans form så han inte blir för låg och måste bli mer konsekvent, för man får ingenting gratis. 
 
Jag känner att Birgitta börjar köra mycket tuffare pass med mig än vad hon gjorde förut. Hon tycker vi har kommit upp på en ny nivå sedan senaste träningen och det är dags att höja kraven. En tjej som kollade min träning sa till mig efteråt att hon inte skulle klara av att träna för Birgitta för att hon är så "på". Birgitta är extremt intensiv, men det är precis det jag gillar med henne! Jag lär mig så mycket på hennes lektioner och jag har aldrig ridit ett pass för henne som jag blivit onöjd med i slutet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0