Utvärdering meeting i Mantorp

Framridning - Fanns en framridning bredvid utetävlingsbanan som var väldigt stor och bra. Förra året var det rätt dåligt underlag där hörde jag (de tyckte det var lite för tungt) men jag tyckte det var ganska bra. Den andra framridningen var i ett ridhus 20x40, lite litet kanske när det blev många hästar där inne. Men det gick bra!
 
Tävlingsbanor - En var utomhus, samma bana som utomhusframridningen och med samma underlag. Den andra var inne i ett stort, fint och ljust ridhus med bra underlag. Ridhuset var nog mitt favoritställe att rida på! 
 
Parkering - Var i en hage, väldigt nära tävlingarna. 
 
Uppstallningen - Nästan alla hästar stod uppstallade på Mantorps travbana, som låg bara några minuter från tävlingplatsen med bil. Där var allt proffsigt planerat och stallen var mysiga. Det fanns vägar man kunde rida/gå ut med hästarna och man kunde få hjälp med fodringar om man ville. Precis bredvid låg Mantorps travshop, vilket var ett stort plus, haha!
 
Caféterian - I det stora ridhuset (där några tävlingar gick) fanns det en caféteria med mycket gott att välja mellan och till bra priser. Direkt när man kom in där så luktade det bullar och man var bara tvungen att köpa en varje gång. Dagens lunch fanns där varje dag, fast prottionerna var väldigt små.
 
Övrigt - Funktionärerna var trevliga och alla tävlande tog hänsyn till och prata med varandra. Det var en härlig stämning! Anläggningen ligger jätte fint till och allt man behöver finns nära. Dock finns det en grej jag måste klaga lite på, innan man skulle tävla i ridhuset, fick man vänta precis utanför ett litet tag. Där lät högtalarna sjukt mycket, vilket jag vet gjorde att många hästar blev rädda. 
 
Betyg - 4 av 5
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0