träningen fredag

Träningen idag gick väldigt väldigt bra! Braven var lite stel och ouppmärksam ibörjan, men efter ett litet tag när han blivit lite varm så blev han otroligt mjuk i sidorna och hade full koncentration på mig. Red igenom FEI mästerskap´s programmet, det gick super förutom en moment där jag ska göra två 8meters volter och två enkla byten på medellinjen.. Han blev alldeles för taggad. Resten av passet så tränade vi enkla byten och samling, och jag kan bara säga en sak, jäklar vilken ponny jag har.
 
Roxi tömkördes, hon var super fin från början till slut. Jag tycker presonligen att hon är roligare att tömköra än att rida, hon blir mycket mer koncentrerad på mig, kan samla sig mer, är mer känslig och sen så får jag se min snygga fjording från marken. Vilket är det allra bästa! När man arbetar henne från marken är det som hon läser mina tankar, jag hinner bara tänka en grej så gör hon det. Den känslan känner jag på Braven är jag rider honom. 
 
På söndag blir det tävling i Eskilstuna! Båda hästarna ska gå FEI Lagtävlan & FEI Mästerskap. Braven kommer debutera nationellt för iår och Roxi kommer debutera nationellt för första gången någonsin. Det kommer bli så roligt, längtar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0