sadeldoktorn

Idag har sadeldoktorn kommit till stallet och kollat Bravens sadel. Är så paranoid efter att han hade en dålig sadel utprovad och fick ont i ryggen. Men alla gånger efter Jimmy (sadeldoktorn) kommit så har allt blivit bra, så han litar jag fullt ut på. 
 
Jag har känt att jag lätt faller fram i Bravens sadel och blev orolig att den inte låg bra. Men tydligen ligger Bravens sadel så bra som en sadel kan göra, den ligger rätt till 100% och Roxis sadel på Braven ligger 99% rätt. Det var jätte skönt att höra, men sen har jag problemet med att jag faller fram. Jimmy hämtade en padd som var tunn framme vid manken och rätt tjock vid ryggen. Provade att rida med padden och det blev skillnad, jag hittade balansen direkt och jag föll inte fram. Problemet löst, Tack Jimmy!
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla W Ödlund

Han är bäst :)
Lustigt - han var ute hos oss också idag - på förmiddagen.
Han fixade till en av våra gamla sadlar (som Emma älskar) så nu passar den perfekt på Lilla Grå :)
Tack för en bra blogg. Jag har nog aldrig kommenterat förrut men läser din blogg då och då - vi träffades i Köping jan 2012. Då tävlade min dotter Nexis Izzmer och du kom tvåa med Roxelina. Nizze är nu såld och istället har vi köpt ponnyhingsten Elphins Roquefort RP174. Vi ska till Gripen i år igen, och jag såg att även du kommer dit. Ha en bra dag :)

2013-05-31 @ 09:03:52
URL: http://pernillaodlund.se
Postat av: Elin

Vad är det för sadelpadd? :)

2013-06-03 @ 08:38:32
Postat av: emelie

kan man få hans nummer eller något? svara gärna i ett inlägg isåfall.

2013-06-05 @ 21:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0