meetinget i mantorp

Meetinget i Mantorp var inte min och Bravens bästa tävling direkt. Därför har jag inte lust att skriva allt detaljerat.. Jag drog på mig värsta förkylningen under tävlingen, mådde sjukt dåligt, och just nu ligger jag hemma med världens huvudvärk, snorig näsa och svinont i halsen. Roligt liv. Trodde inte jag presterade bra första dagen pga att jag bara sov i 1tim och var skit trött, men tydligen var det för att jag höll på att bli sjuk.
 
Första klassen - han var jätte fin på framridningen.. men blev något matt inne på banan, red antagligen fram för länge. Resultatet blev 63,171%.
 
Andra klassen - Red fram lite för länge så han blev trött, det medförde att han gick rätt mycket bakom lod. Resultatet blev 64,359%
 
Tredje klassen - Redan från början var han matt och trött. Han kändes inte som sig själv och jag mådde riktigt dåligt. Jag bet i ihop och red ritten. Han gick bakom lod men gjorde alla rörelser/moment som han skulle. Resultatet blev 65,085% och vi kom precis utanför plac. Så oddsen var inte till vår fördel.
 
Jag skulle ha startat en gång till, men Braven var trött och jag mådde dåligt, så jag strök mig. Ingen av oss skulle kunnat prestera bättre än vad vi redan gjort. Nästa tävling ska vi se till att vi är utvilade och mår bra igen så att vi kan prestera vårat bästa.
 
Lite kommentarer vi fick av domarna:
"Strålande vacker ponny med mjuka, lätta gångarter"
"Ponny med kvalité!"
"Vacker ponny med mycket utstrålning & mjukhet"
"Bedårande söt ponny som du visar väl"
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Alltså jag dör, min dröm är verkligen att få rida Braven, har varit det sedan Linn hade honom. Ni har utvecklats så mycket tillsammans, helt underbara bilder! Jag önskar att jag också var så duktig på att rida, fortsätt så tjejen, du är grym!
KRAM

2013-05-13 @ 09:44:53
URL: http://ellenliljegren.horseworld.se
Postat av: Saga

Åå krya på dig!
Jättefina bilder!

2013-05-13 @ 14:34:14
Postat av: Alva

Hej! Kan inte du göra en likadan utvärdering på Mantorp som du gjorde med Eskilstuna? Skulle vara roligt att läsa :)

2013-05-13 @ 22:48:09
URL: http://alvaliew.blogg.se
Postat av: Ebba

Ni är så himla fina! :)

2013-05-14 @ 12:51:26
URL: http://ebbamarialouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0