Birgitta träning lör & sön

I lördags tränade jag med Roxi för Birgitta Kjellin. Hade piffat upp henne med en silvrig outfit och hon var rejält taggad innan. Vi började med att träna förvänd galopp, jag vände upp på medellinjen och gjorde en volt i rättvänd galopp och sedan en i förvänd, sedan ökade jag en liten bit och gjorde samma sak lite längre ner på medellinjen. Därefter tränade vi på att samla galoppen och galopp piruetter. Piruetterna blev lite stora dock och hon kasta lite med huvudet, men annars var de bra! Roxi var så sjukt fin! Mjuk, allert och arbetsvillig. Tror nästan att hon aldrig varit så fin. 
 
 
I söndags tränade jag med Braven för Birgitta Kjellin. Den gick inte lika bra som den med Roxan. Så fort jag satte krav på honom så började han tjafsa. Hon var jobbig i munnen (brukar han aldrig vara) och stod emot. Det blev bättre i slutet dock men hela ridpasset var ingen njutning direkt. Vi tränade på öppnor och slutor i trav och galopp och sedan red jag mitt KUR program, Birgitta gillade det starkt. 
Alla ridpass kan inte gå bra, det måste finnas motsgång och medgång. Den här träningen var inte så roligt men två dagar innan när jag tränade för Ulrika så var han galet fin. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0