Varför valde jag just Roxi och Braven?

 
Självklart kan jag det!
 
När jag letade häst för 6år sedan så provred jag många ponnysar, jag var ute efter en C/B-ponny som läromästare. Det var ingen som riktigt klickade med mig innan Roxi, men så fort jag provred henne så "klicka" det och jag visste att det var rätt häst för mig. Hon var så snäll, lätt hanterlig och lättriden. Jag vet att fjording inte är det första valet många gör, men jag brydde mig inte vad folk hade för fördomar, jag älskade henne från första ögonblicket jag såg henne. 
 
När jag var ute efter en D-ponny så letade jag i 1,5år, dock så ville jag ha en hopp ponny först som jag kunde tävla höga klasser med. Men senare insåg jag att dressyr var min grej och slutade leta efter en till häst. Jag visste vem Braven var eftersom jag hade följt Linns bdb ett tag, så när jag såg att han var till salu så tvekade jag inte en sekund, trots att jag hade slutat leta häst. Jag provred honom 4gånger och två av dem var kaos och två var helt underbara. Jag hade i princip bestämt mig redan efter andra provridningen, jag var helt förtrollad över den fantastiska ponnyn. Precis som med Roxi så kändes allt rätt, det "klickade", det var en ponny som jag kunde se mig själv med och med kapacitet att gå hur långt som helst. 4december 2010 blev drömponny min <3
 
Roxelina 2007
RoxeLina på Hista 011
 
Roxelina 2011
 
Roxelina 2013
 
Brave Heart 2010
Idag fick jag min andra ponny, Brave Heart! :) <3
Hämtade honom idag i karlskoga. Tog oss 3½ timma att åka dit och lite mer tillbaka eftersom vi hade Braven bak i släpet. Jag har provridigt honom 4gånger och varit där en till gång på besiktning, och hämtat honom, så sammanlagt varit där 6gånger, 300mil, som från Stockholm till Barcelona! men det har varit värt det!
Braven var väldigt nöjd när vi kom fram, han knökte på nacken och trippa, haha söööt, sen fick han gå in i sin box och han rulla sig 5gånger :D . Efter det fick han hö och jag borsta honom lite och satt på ett innetäcke som jag fick med. :)
Finns det något annat som jag glömt att berätta? :P
 
Brave Heart 2012
 
Brave Heart 2013

Kommentarer
Postat av: LAMBOZ

Jätte fin blogg!:)

2013-03-02 @ 18:59:14
URL: http://lamboz.blogg.se
Postat av: Wilma

Åhh gud? Är det samma häst på alla bilder? Vilken enorm utveckling! Underbar häst! :D

2013-03-02 @ 19:03:17
URL: http://ziro.blogg.se
Postat av: Annika

Braven är så sjukt snygg!

2013-03-02 @ 19:46:14
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Sandra

Vilket bra inlägg! Gillar fjordingar väldigt mycket, de ser så mysiga ut! :)

2013-03-02 @ 20:51:05
URL: http://aylen.blogg.se
Postat av: Mikxki

Riktigt kul att läsa :) De har verkligen utvecklats båda två ^^

2013-03-05 @ 10:40:56
URL: http://mikxki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0