frågestund del 2

-hur kan du ha så snygg kropp? 

Svar: haha tack du! Jag kan inte säga att jag är jätte nöjd med min kropp.. Men jag rider ju varje dag och tränar på gym 1-2ggr i veckan. Försöker göra göra lite övningar varje dag för magen, ryggen, rumpan. Bland annat 50sit ups.


-tips till att träna upp självförtroende? 

Svar: För att bygga upp självförtroendet är det viktigt att veta om sina starka sidor, inte bara det man är sämre på. Fundera över vad du är bra på, dina positiva sidor och vad du klarar av. Sen ska du inte jämföra dig med andra, jämför dig med dig själv.

Jag vet att en del som har dåligt självförtroende är rädda för att misslyckas. Om jag misslyckas med något, brukar jag tänka såhär: ”Det är okej, ingen lyckas första gången, fortsätt att öva så kommer du att bli bättre och bättre ”, detta kommer sannolikt att leda till slutsatsen:” Om jag fortsätter att försöka kommer jag att lyckas." Att tro på sig själv kommer att höja din nivå av självförtroende. 

Jag hade en gång i tiden dålig självförtroende, var blyg och pratade knappt. Men under de senaste åren har min självkänsla ökat något otroligt! Jag är verkligen en pratkvarn, mina kompisar kallar mig solstrålen för att de tycker jag har en postiv energi och sprider glädje.

Har du pojkvän?

Svar: Nej tyvärr inte. Fick mitt hjärta krossat nyss, men det finns nog någon kille på G ändå. ;)
 
 
Varför skriver du knappt något om Roxi längre? 
 
Svar: Jag tycker jag skriver om Roxi.. men om du säger det så. Det kanske blir så för att jag prioriterar Braven på träningar eller för att Becka rider henne två gånger i veckan så blir det så att jag skriver mindre om henne? Det är faktiskt ingenting jag märkt av, för Roxi och Braven betyder exakt lika mycket för mig.
 

Jag har en jätte pigg häst som knappt klarar av att man lägger på skänklarna och springer gärna iväg. Har du något bra tips? 
 
Svar: Jag skulle göra sjukt många övergångar, trav-galopp skritt-trav skritt-galopp osv. och var konsekvent. Gör mycket stärkande och lösgörande arbete för springighet hos hästen beror 9 av 10gånger på svaghet. Var nogrann med att hästen inte taktar när du skrittar eller när du tar tyglarna och att den inte ändrar takten i traven och galoppen. Tempoväxlingar är även bra trots att det är en springig häst. 
Eftersom din ponny inte klarar av att man lägger på skänkeln, så får du vara noga med att sitta stilla med skänkeln och bara rida med sätet. Använd även så lite hand som möjligt och ramla inte fram med överlivet (vet att det är lätt hänt när man har en springig häst). :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0