Tävlingen på Segersta

FEI Lagtävlan
 
På framridningen var han ouppmärksam och stod emot lite. Jag red sidvärtsrörelser och övergångar, sen travade jag runt i ett bra tempo i en låg form och gjorde skolor (öppna, sluta, skänkelvikningar osv.). Efter ett tag blev han rätt fin.
 
På banan var han slö och ouppmärksam, han gick verkligen inte fram för skänkeln. Slutorna var dåliga, ett enkelt byte, en travökning och halt-ryggning-galopp blev dålig m.m. Men ett enkelt byte gjorde han superbra och en av öppnorna var bra. Efter ritten var jag väldigt onöjd för min känsla var inge bra. 
 
Domare H: 71,154% Domare C:66,282% Domare M: 70,00% Resultatet blev 69,145% och vinst! Det är faktiskt vårat personbästa också, så nu har vi höjt vårat kval snitt till SM. Målet för dagen var precis det också. 
 
 
FEI Mästerskap
 
På framridningen var ha mycket finare än första klassen, stod inte emot skänkeln och var mer uppmärksam. Han var faktiskt jätte fin!
 
På banan blev han matt och gick inte fram för skänkeln. Vi missade några enkla byten, han böt galopp i förvända gaoppen, slutorna och mycket annat var rätt dåligt. 
 
Han var trött, jag var trött, han var kissnödig och vi båda höll på att "dö" av värme. Inget stämde och jag red inte bra. Är inte nöjd för fem öre och min känsla var urdålig, ritten var 10gånger värre än den första.
 
Domare H: 64,756% Domare C: 65,854% Domare M: 58,659%. Resultatet blev 63,089%. Domare M dömde väldigt lågt på alla, men jag tyckte att min ritt iaf var värd 64-65%. Jaja jag vann ju första klassen så det gjorde verkligen inget att det gick så pass dåligt. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0