Dålig tävling

Tävlingen i helgen har gått riktigt dåligt. Jag tävlade 4st FEI klasser och resultaten i dem har varit mellan 60-62%, så lite % har vi inte haft på väldigt länge. 
 
Braven har blivit väldigt bortskämd när det gäller underlag och jag rider nog endast på "bra underlag" när jag tränar. På framridningen var underlaget hårt som betång och gick inte att rida på, Braven blev "stötig" i alla gångarter, bjöd inte framåt och stod emot. Jag tror att underlaget var en stor del varför det inte gick bra, för på framridningen första klassen var han först rätt fin och avslappnad. Efter det blev han oridbar och vi hade inte ett bra samspel. 
 
Väldigt tråkigt när lagt ner så mycket tid och pengar på träningar och sin häst, så ser man verkligen fram emot en tävling, vill ha roligt och självklart lyckas. Men så förstörs allting pga underlaget. Jag kommer nog inte åka tillbaka och tävla på Hammarö igen, om det inte fixar underlaget eller byter anläggning. Jag vet att en bloggläsare varnade mig om underlaget på Hammarö, jag skulle ha varit mer uppmärksam på det. Annars var det en jätte fin anläggning.
 
Jaja.. Jag och Braven får ta revansch på Gripens meeting 28-30juni.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad heter anläggningen? :) svara gärna i ett inlägg :)

2013-06-18 @ 18:10:39
Postat av: lina

Trist när underlaget förstör- Oj Oj är också känslig. Lycka till i helgen!

2013-06-26 @ 09:56:11
URL: http://www.liinadolk.blogg.se
Postat av: Anonym

Underlaget ska bli bättre där!! Anläggningen heter HRF, hammarö ryttarförening. Hoppas du kommer tbx!

2013-07-02 @ 09:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0