Resultat Svenskt Ponnyderby

Fredag - FEI Inledande
 
På framridningen var han verkligen skit fin! Gjorde många övergångar och tempoväxlingar. Han svarade jätte bra för mina hjälper och var uppe och framme.
 
På banan blev allt kaos.. han var uppstressad av någon anledning. I en travökning började han galoppera och den andra blev väldigt hastig, failade slutorna och ena öppnan, fick ett travinslag i skritten, han travade i en galoppfattning, trippade/trava i enklabytena och bröt av mitt i galoppen. Ja.. ni hör ju.
 
Vi slutade på 61,917 och var kom i nedre halvan. 
 
 
Lördag - FEI Lagtävlan
 
Den här framridningen var han skit fin igen! Gjorde samma sak som första dagen.
 
På banan var allt kaos igen.. han var hastig i travökningarna, båda slutorna var dåliga (saknades energi), i ryggningen slutade han aldrig backa så han backa rakt in i staketet och när jag skulle rida fram i galopp började han trava istället, i enklabytena visade vi ingen skritt och skrittpiruetterna var riktigt dåliga. Under programmet var han spänd och var låg och gick bakom lod.
 
Vi slutade med 61, 239% och kom i nedre halvan.
 
 
 
Söndag - FEI Lagtävlan (fick rida samma program igen eftersom jag kom i B-final)
 
På framridningen kändes ingeting bra, han var slö och ouppmärksam. Min kompis Malin hjälpte mig vilket hjälpte en hel del!
 
På banan var han slö men avslappnad och lyssnade på mig. Travökningarna var hastiga, skolorna i traven saknade energi och skrittpiruetterna blev skit dåliga. Men hela galopp programmet var jätte bra (fick 7 och 7,5 nästan rakt igenom). Var nöjd efter ritten med tanke på hur dåligt det hade gått de första dagarna, jag hade uppnått mitt mål med ritten som var att klara av alla de enkla bytena! 
 
Vi fick 65,812 och slutade 3:a. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0