Hallihallåååå

Hejsanhejsan! Mitt namn är då Josefine som ni kanske redan vet, men jag kallas för det mesta Jossan. Det är jag som ska hjälpa Vicky att hålla uppdateringen uppe nu fram tills måndag. Jag bloggar på aujm.blogg.se tillsammans med min bästa kompis Annie :)

Jag tävlar hoppning på mina 2 Cponnysar Frans & Stormis(läs mer om dem här nedan) på hög nivå. Jag spenderar största delen av min fritid uppe i stallet, men kan även vara med kompisar ibland. :) Jag börjar 8an nu efter sommarlovet och är därför född år 1999! Jag bor med min mamma, pappa, Storasyster Elina & tvillingbror Jesper utanför Stockholm, granne med Vicky faktiskt. vi äger ett eget stall som ligger ca 5-10 min ifrån vårat hus där även Victoria är uppstallad med sina två fina hästar, alltså är det gå-/cykel avstånd. :)
Till nästa år så kommer jag att få ta över Elinas D ponny Solero, därför är då Stormis till salu. :(

Misteur du Gasseau
Eller Frans som han kallas är en connemara valack född 2000. Han har ett huvud av guld samtidigt som han är svår riden innan man hittar knapparna! I år är första året jag tävlar honom ordentligt då han varit skadad förra året och Elinas året innan det. Men i år så satte vi igång ordentligt och nu har vi både kvalat och startat MsvB med som bäst ett nerslag(debuten) utav 3 stycken starter, men det räckte till en 5:e plats ändå! Innan oss hade Frans tävlat upp till LB, och nu flyger han över MsvB, han har utväcklats så enormt mycket, och han slutar aldrig att förvåna mig! Drömmen är självklart SM, och förhoppningsvis kommer vi kunna komma dit också :)

Stormpojken
Stormis är en sjukt söt liten ponny på 135(han har jätte hög manke dock), valack född 2001. Han har kapaciteten för dom absolut högsta klasserna inom både hoppning och dressyr, dock har han inte huvudet med sig för dom höga klasserna i hoppning, och jag är fullstänidigt ointrisserad att tävla dressyr, hur fin han än är. ;) Därför är då min charmiga lilla prins till salu! Jag och Stormis har tävlat LA med 4 fel tillsammans och startat en dressyr tävling. En LB:1!

Här kommer bilder på mig och mina hästar
/Jossan


Kommentarer
Postat av: Maja

Låter fin fint att du ska uppdatera bloggen :)

2013-07-04 @ 21:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0