Gårdagens resultat från Edsbro

Gårdagens resultat från Edsbro på min lille Frans var så här:

Red ju bara en nationell MsvB(110cm) som var Ridsport ponny cup. Det var så JÄVLA varmt rent ut sagt, asså seriöst, svettades sönder av att sitta i skuggan och dricka lite läsk typ, haha! Och tänk då för dom stackars hästarna som har päls och allt!

FRAMRIDNINGEN- När jag red fram honom så var han rätt fin, lite okoncentrerad och gnaggade bara efter Solle, haha, men jag gjorde några övningar från Cissa träningarna och då vart han väldigt mjuk och fin!

FRAMHOPPNINGEN-Inne på framhoppningen var det rätt kaos asså, det var påtok för många hästar för en så där liten bana, och dessutom så var underlaget rätt tungt, men det funkade rätt bra ändå :) Jag och Frans hittade inte riktigt varandra på framhoppningen så vi kom lite fel ibland, men det kändes bra ändå

BANAN- började med att komma nära på ettan, hehe, men sen resten gick helt okej bra, jag kom nära på vissa språng, men jag satt tillbaka och verkligen väntade på honom så han klarade av att hoppa upp sig ändå! Jag kom in lite fel på 7an som var en trekombination, så han kämpade sig över B & C, kände verkligen hur han fick ta i där i värmen, efter den så vart han jätte trött, så 8an som var ett enkelt räcka kom han lite nära på och hann inte upp med benen riktigt, sen vidare mot 9 där han bara sprang på utan att ha någon ordentlig galopp så, så han kom lite nära men rev den inte, sen sista hindret som var ett plank med typ 3D ränder på, där kom han helt rätt, men typ touchade den lite så den föll också! Men han var sjukt fin trots värmen, jag red bra, satt verkligen och väntade på honom hela vägen in i hindrena och hade bra spårval, jag är nöjd över rundan, för Frans visade hur lätt han gör det, seriöst, det här är ju ingen match alla för honom ;)

Juste, haha, som ni kanske ser på filmen som snart kommer upp så red jag med uppdragna armar på kavajen vilket man verkligen inte får, hehe, hade helt glömt bort dom när jag red in på banan, som tur var vart jag inte diskad ;)

Världens finaste häst har jag ändå, snart så sitter nollorna :) FILM KOMMER
/Jossan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0