dagens ridpass

Idag tränade jag för Ulrika med båda hästarna innan jag lämnade dem där. Roxi gick sjukt bra, en av de bästa ridpassen vi gjort skulle jag tro. Kunde sätta mig upp direkt och göra arbetspiruetter och byten, hon var så samlad och så lyhörd. Helt galet hur fin och rolig hon kan vara att rida ibland! Vi avslutade ridpasset med några hopp, eftersom jag ska vara med i en hoppklass som kallas "poänghoppning" på Fjord-SM så måste vi träna lite. Hoppade mellan 65-85cm och hon bara flög över hur lätt som helst varje gång. Hon har faktiskt en jätte bra hoppteknik också!
 
Braven och jag hade ett "helvetes pass" igår, han var grinig och då blev jag också det. Så vi blev helt osams. Ridpasset idag började på samma sätt, när jag satte krav på honom började han protestera. Allt blev kaos. Jag hade precis fått min kur musik så jag ville rida den, så jag tog bort alla krav jag hade och försökte bara hänga med musiken. Då blev han jätte fin! Han gjorde hela programmet korrekt och vi synkade musiken på försöket! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0