Dalton & Fermi

Dalton
När jag kom dit fick jag, Amanda, Ebba och Viktoria rida några av Pytt´s hästar. Jag fick rida Dalton, han är en valack, ett fux med bläs och 8år gammal. 
Jag började med att jobba i skritt ställa igenom, göra lite öppnor m.m. Sedan började jag trava honom lång och rund på trekvartlinjerna, ställde utåt och inåt, tänkte öppna hela tiden. Sen galopperade jag fram i ett lagom tempo. Därefter kortade jag upp tyglarna och började samla honom, Pytt hjälpte mig att få under bakbenen ordentligt genom att tänka lite piaff (alltså typ övergångar från skritt - trav, men väldigt samlat). Fick göra öppnor längst långsidorna och två ökningar på två diagonalerna, jäklar vilken fin häst. I galoppen gjorde vi en volt på kortsidorna och på långsidorna gjorde vi en båge. Jag tror att jag blev lite förälskad i den här hästen.. Så mjuk och följsam, välriden, hade mycket power och skritten var bara "Wow!". 
 
 
Fermi
När alla andra var på Ryttaryoga så red jag, Viktoria och Ebba några hästar istället. Jag fick då rida Fermi, han är en valack, fux och 8år gammal. Han var inte lika välriden som Dalton men han var sjukt söt o gosig. Iaf jag började med att skritta honom och ställa åt båda håll, han var lite osammarbetsvillig och sökte inte neråt ibörjan men det blev bättre med tiden. Red fram honom i trav och galopp, men hans galopp var lite hackig så efter det travade jag mest. I slutet släppte han faktiskt och blev mjuk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0