8 tips att blogga om!

Vad ska jag blogga om? Hur får jag inspiration till att blogga? Dessa två frågor är nog två av de vanligaste frågorna bloggare ställer sig själva. Jag samlat ihop några bra tips som jag tänkte dela med mig av!
 
Skriv en guide
Har du några specialkunskaper som inte alla andra kan? t.ex. du är en jäkel på att sy eller att du kommit på hemligheten med trolla. Skriv en guide och visa dina läsare hur man gör! 
 
Dina favorit bloggare
Skriv ett inlägg som hyllar dina favorit bloggare som ligger dig varmt om hjärtat. Du får inte bara något att skriva om utan du skapar också en god relation till bloggaren. Vem blir inte glad om att någon tipsar om ens blogg? Den bloggaren kanske sedan tipsar om din blogg och du får nya läsare. 
 
Gör en intervju
Det är alltid roligt att läsa intervjuer eller This or That med bloggare, kändisar eller bara en interessant person. Fundera vad du vill ha reda på och vad som skulle vara interessant att läsa om. Varför inte låta dina läsare bestämma frågorna? 
 
Kolla igenom dina fotoalbum
Ett grymt sätt att få idéer på! Titta på gamla bilder som framkallar minnen. Du kan berätta vad som hände just där och då. Publicera även lite fina bilder.
 
Youtube-videos
Leta upp dina favorit video klipp på Youtube. Lägg inte bara upp videon utan förmedla tankar om vad du tycker om den. 
 
Skriv om något du tycker om
Vad lyser upp din vardag? Var på jorden är din favoritplats? Skriv ett inlägg om det och ta bilder!
 
Frågestund
Låt dina läsare ställa frågor till dig och du svarar så ärligt som möjligt. Du får något att skriva om och läsarna lär känna dig bättre.
 
Lyft fram gamla inlägg
Har du några gamla och bra inlägg som du skrivit för länge sedan? Skriv om dem och upplys dina läsare om att de finns. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0