Utvärdering av tävlingen i Söndags

Roxelina
LA:1 - På framridningen kändes hon stark och okoncentrerad. Hon var mer koncentrerad på vad som hände uppe på läktaren än att lyssna på mig. Hennes form var rätt öppen men hon hade en bra energi. På banan så var hon i princip likadan men hon blev mer koncenterad på mig ju längre vi kom in i programmet. Resultatet för ritten blev 62,50%. Jag var inte nöjd men inte helt onöjd heller.. Hon var energisk under hela programmet vilket är väldigt ovanligt för att vara hon.
 
LA:P1 - Den här klassen var hon mycket mer uppmärksam och lösgjord än första klassen. På framridningen satte jag ganska mycket tryck i henne och gjorde många övergångar, var noga med att hon skulle ta i med bakbenen och inte lägga sig i handen. På banan så var hon faktiskt inte så stark och energin var bra, som ni vet brukar hon vara sjukt stark och dö inne på banan. Resultatet blev 62,50% och vi blev placerade 2:a. Var faktiskt rätt nöjd över Roxis prestation under ritten.
 
Brave Heart
LA:1 - Framridningen var rätt kort med fokus på att han skulle slappna av, bli lösgjord och lydig. Gjorde massor av övergångar och rörelserna som ingick i programmet. På banan spände jag inte bågen så mycket som jag vet att jag kan men jag ville rida lugnt och komma igenom programmet utan några större missar (när jag sätter tryck i honom så är det lätt få massa missar). Var nöjd i det stora hela och resultatet blev 70,78%. Den klassen vann vi!
 
LA:P1 - Valde att rida fram längre den här klassen för att få honom ännu mer lögjord och nu sätta tryck i honom. Gjorde som vanligt massa övergångar och rörelserna som ingick i programmet. På banan försvann energin lite.. jag antar att han var lite trött och det förstår jag. I traven gjorde han rörelserna bra men saknade energi, galoppdelen var va riktigt bra faktiskt. Både galopp och travökningarna var super! Jag var dock inte jätte nöjd över den här ritten för jag vet att vi kan göra det hundra gånger bättre.. Resultatet blev 70,56% och vi blev placerade 2:a. Domaren gav oss riktigt fina kommentarer i båda klasserna, vilket känns underbart.
 

Kommentarer
Postat av: Irma

Såg dej och Braven, red precis före dej i p1an (på den bruna ponnyn om du vet haha?) :) Ville bara säga att ni är riktigt fina och passar bra ihop! Hoppas vi möts på fler tävlingar :)

2013-02-20 @ 18:38:17
URL: http://topponys.blogg.se
Postat av: Högås Stuteri/Tessan

Grattis till fina ritter!
Såg att du har ridit EG Dirac och EG Duc Tho, då har vi lite gemensamt för jag har också en EG-ponny här... och visst är de fina! :-)

2013-02-20 @ 21:27:19
URL: http://www.stuteri.blogspot.se
Postat av: Mikxki

Det är alltid en fröjd att se dig rida :)

Svar: Tack så mycket!! ^^
Victoria Avellan Ryd

2013-02-20 @ 22:20:39
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Emma

Men du red LA:P1 med båda hästarna å kom 2a med båda. Men de är väl båda D-ponnyer? För inte är väl Roxan en C-ponny, eller?

Undrar eftersom procenten är så olika så kan ju inte vara delad andra plats ;)

Svar: Roxan är en C-ponny och Braven är en D-ponny, så kom tvåa i både kategori C & D. ;)
Victoria Avellan Ryd

2013-02-20 @ 22:24:56
URL: http://Emmadaahlen.blogg.se
Postat av: Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

stort grattis!!
vill du göra ett länkbyte?:) kram

2013-02-20 @ 23:15:31
URL: http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0