Dagens ridpass

Dirac
Idag red jag inte lektion för Pytt utan red runt lite själv. Tränade ungefär på samma saker som igår, fast idag var han jätte mjuk från början. Fick till galoppen och öppnorna lite bättre idag. Dock red det runt rätt många i ridhuset, jag måste ju ta hänsyn till dem eftersom de rider lektion, så ridpasset fick inget riktigt flyt. Försökte tänka på min sits idag men jag tror nog inte jag lyckades så jätte bra. Men han är så rolig att rida och man vill verkligen inte hoppa av honom.
 
 
Brave Heart
Började med att rida fram som jag vanligtvis gör, lögöra i skritt, trava på trekvartlinjerna och ställa utåt och inåt, göra serpentinbågar, volter, galoppera i ett varierat tempo på en stor volt och massa övergångar osv. När träningen börja fick jag göra lite piafftänk i traven. Vi koncentrerade oss länge på ökningarna i traven, för i upptaget så blir han en "symaskin", detta gjorde vi genom att jag inte fick ta i honom alls och bara luta mig tillbaka och hålla om honom med benen. Det sättet gjorde att vi faktiskt lyckades göra några ökningar utan att han blev springig. Därefter gjorde vi samma sak i galopp, men även enkla byten och förvänd galopp. 
 
Han visade inte upp sin bästa sida idag, han var lite trög och grinig. Men arbetade på bra ändå tycker jag så jag är nöjd. Nu taggar vi till Birgitta träningarna nästa helg! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0