Utvärdering tävlingsåret 2013

Första tävlingen 2013?

Första tävlingen 2013 var på Täby Ryttarsällskap den 17Februari. Startade en LA:1 på Braven och vann på 70,78%.
 

Bästa tävlingen 2013?

När jag och Braven vann LA:P1 överlägset med 75,52% den 17mars på Rånäs Ridklubb. +När jag och Braven vann FEI Lagtävlan på Segersta den 6juni med 69,14%. Hade inte världens bästa känsla men jag älskade att vi slog vårt personbästa. 
 
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du under 2013?

Jag tävlade självklart Roxelina & Brave Heart.
 
Vad för klasser tävlade du?
 
LA:1 - FEI 
 
 
Hur många vinster?
3st vinster iår.
 

Hur många placeringar?
 
11st placeringar, startade dock inte så många tävlingar iår. 
 
 
Vann du något täcke?
 
Endast ett (lite dåligt att alla tävlingar inte har vinsttäcken).


Vad hade du för mål 2013?
 
Minns inte riktigt vad jag hade för mål 2013.. Men tror det var att tävla Nationellt med Roxi, få stadiga ritter i FEI klasser med Braven, höja mina kval och starta SM med Braven.

 
Uppnådde du dem?
 
Ja, i det stora hela så har jag uppnått mina mål. Jag startade Roxi Nationellt i Maj, slog mitt och Bravens personbästa i Maj och höjde våra kval till SM. Braven och jag startade SM igen i Augusti. Dock så var resultaten med Braven väldigt upp och ner, det blev aldrig "stadigt".
  
 
Vad är målen för 2014?
 
Roxi - Tävla Nationellt
Braven - Höja våra kval och komma till finalen på SM.
 
Men främst vill jag bara njuta och ha roligt med mina hästar. Det är ju ändå mitt sista ponnyår. 
 

Bästa tävlings arrangören 2013?
Helt klart Sällskapet Segersta sportryttare!
 
 
Varför?
ÄLSKAR anläggningen! Bra underlag på banorna, bra cafeteria, trevliga funktionärer och en otroligt välplanerad tävling. 
 

Något speciellt minne från 2013?
 
När jag och Braven red på Adelinde Cornelissens clinic. Det var en helt otrolig upplevelse att få rida för henne och inför 700pers!
 

Vilken klubb tävlade du för 2013?
 
Rånäs Ridklubb
 

Vilken klubb kommer du tävla för 2014?

Sällskapet Segersta Sportryttare
 
 
 
Har du ridit i något lag 2013?
 
Yes, Eliten!
 
 
Ska du rida i något lag 2014?
 
Förhoppningsvis blir det lagtävling iår igen.


Vilken/vilka tränade du för 2013?

Ulrika Jonsson, Birgitta Kjellin, Siv Birgersson och Adelinde Cornelissen.
 
 
Ska du fortsätta med det 2014? 

Nja, iaf Ulrika & Birgitta. Sen vill jag gärna börja träna för Mads Hendeliowitz igen!
 
 
Första tävlingen 2014?
 
Första tävlingen blir på Katrineholms Ryttarförening den 2Februari. Då startar jag och Braven LA:P1 (står dock fortfarande som reserv) och FEI Inledande.
 
 
Vad har du för förväntningar på året 2014?

Eftersom det är mitt sista ponnyår vill jag bara som sagt njuta och ha roligt. Vill inte förvänta mig så mycket men hoppas på lite med framgångar än motgångar iår. Nån vinst hade inte satt fel heller. :p
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0