Dag 13 - Detta gör mig arg

(Jag hoppade över Dag 12 - mitt rum - För mitt rum håller på att göras om och är kaos)
 
Något som gör mig extremt arg är folk dömer någon utan att ens känna en. Det finns en skillnad på bedöma och döma. Man får ett intryck och skaffar en uppfattning första gången man träffar en person eller läser en blogg, men  jag tycker ingen har rätt att döma en person utan att känna till alla fakta eller ens känna personen i fråga. Detta har hänt mig både i bloggen och i verkliga livet. Detta gör mig både ledsen och upprörd. 
 
Men det bästa är att många av dessa personer har sedan skrivit/sagt till mig att de ångrar sig att de sa som de sa och säger förlåt. En tjej skrev till mig en gång "Förlåt mig Victoria. Jag dömde dig innan jag lärde känna dig och jag är väldigt ledsen för det. Du har bevisat för mig att du är exakt motsattsen till vad jag trodde om dig". Ni förtår inte hur underbart det var att höra. 
 
Du har rätt att skaffa dig en bedömning men aldrig att döma en person.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0