Braven 3år tillsammans <3

Idag är det en väldigt speciell dag eftersom Braven varit min i hela 3år. Shit... vad tiden går snabbt. Minns att jag året innan han blev min att jag visa en bild på honom för min mamma på Linns bdb och sa "Jag önskar att den här hästen var min för det är hästen i mina drömmar". Ett år efter det hitta min pappa en annons på honom och jag var typ i chock, haha. Att provrida honom var typ det läskigaste jag någonsin gjort och jag tror jag aldrig varit så nervös som jag var då. Tankarna som snurra i mitt huvud var ungefär "tänk om han och jag inte matchar tillsammans". Första gången jag såg honom var jag helt blowed my mind för jag var såld efter första anblicken på honom. Provred honom 4gånger och två av dem gick skit bra och de andra två inte så bra. Men den 4december 2010 blev han min och jag kommer ihåg att jag var så jäkla lycklig den dagen.
 
Jag kan erkänna att jag var osäker ibörjan om vi var den perfekta matchen. Idag kan jag säga med säkerhet att jag aldrig skulle hittat en ponny som passat mig bättre. Braven är en otroligt fin ponny med en stark och speciellt personlighet, har aldrig träffat på en häst som är så unik. Jag är så tacksam att jag har Braven i mitt liv, han lyser upp mina dagar. 
 
Tänkt att för några år sedan var han min drömhäst som jag aldrig trodde skulle bli min, och nu är han min min min. Varje dag väntar världens finaste häst på mig i stallet, det är jag som får rida honom och det är jag som fått lära känna honom. Jag tror jag fortfarande har svårt att smälta det, drömmar slår faktiskt in.
 
2010
<3
Idag fick jag min andra ponny, Brave Heart! :) <3
Hämtade honom idag i karlskoga. Tog oss 3½ timma att åka dit och lite mer tillbaka eftersom vi hade Braven bak i släpet. Jag har provridigt honom 4gånger och varit där en till gång på besiktning, och hämtat honom, så sammanlagt varit där 6gånger, 300mil, som från Stockholm till Barcelona! men det har varit värt det!
Braven var väldigt nöjd när vi kom fram, han knökte på nacken och trippa, haha söööt, sen fick han gå in i sin box och han rulla sig 5gånger :D . Efter det fick han hö och jag borsta honom lite och satt på ett innetäcke som jag fick med. :)
Finns det något annat som jag glömt att berätta? :P
Provridningen
 
 
2013
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag va med och kollade när du provred honom första gången :) eller stod o spanade lite mest tror jaq haha. jag hann själv rida honom en gång och det är en fantastisk liten ponny du sitter på, passar dig som handen i handsken :) lycka till i nästa tävlingsår :)

2013-12-06 @ 18:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0