Svenska Mästerskapen 2013

Fredag - FEI Lagtävlan - Kval 1
 
På framridningen var han super fin! Han otroligt mjuk i sidorna och i bakbenen, han var rätt energisk och avslappnad. 
 
På banan blev han först lite skrämd av domarna och blev lite spänd, men det gick över efter en stund. I skolorna i traven var han sjukt seg! Han gick verkligen inte fram. Galoppdelen var mycket bättre än traven, så det drog upp poängen en del. Sen blev det några små missar under hela programmet så jag var inte helt nöjd med vår insats.
 
Domare H: 62,051% Domare C: 63,333% Domare M: 64,744% Resultatet blev 63,379% och vi kom på 28plats.
 
 
Lördag - FEI Mästerskap - Kval 2
 
På framridningen var han jääätte fin! Mycket finare än han hade varit på länge, han var mjuk, energisk, avslappnad, lydig och hade hela tiden en underbar uppåt känsla. Hans enkla byten var helt otroliga, han har nog aldrig gjort så bra enkla byten. 
 
På banan var jag väldigt "på" honom i traven för att han skulle behålla sin energi i skolorna, vilket han gjorde och vi fick även till ökningarna. I galoppen var han rund och fin, men jag var lite slarvig med vägarna några gånger så att ett enkelt byte blev lite konstigt och volterna blev olika stora. När jag kom ut från banan så sa Ulrika till mig "Det var så bra.. att jag har tårar i ögonen". Jag var riktigt nöjd och stolt över Braven att han höll sig i skinnet och verkligen lyssnade på mig. 
 
Domare H: 66.463 Domare C: 63.902 Domare M: 65.976 Resultatet blev 65,447% och vi kom på 23plats. 
 
 
Söndag - FEI Mästerskap - B-final
 
På framridningen var han inte lika fin som han de andra dagarna men han hade mer energi. Det blåste och regnade ute så han var spänd. Red alla vägar och rörelser som ingick i programmet men hade inte en jätte bra känsla. 
 
När jag hon in på banan började det regna och blåsa ännu mer och det fanns två stora högtalare om spelade musik precis bredvid banan så det störde honom också. Han var jätte spänd därför blev han som en överdrivet rund och gick bakom lod. Det bleven hel del missar, speciellt de enkla bytena där han trippade, skittpiruetten var dålig och han fattade fel galopp en gång. Jag var väldigt ledsen och besviken efteråt men ändå visste jag att regnet och blåsten spelade stor roll i vårt "misslyckande". 
 
Domare H: 64.756 Domare C: 61.829 Domare M: 63.415 Resultatet blev 63,333% och vi kom på 18plats.
 
För att veta var man kom på SM måste man räkna ihop alla resultat från alla tre dagar och se vart man kommer. Jag och Braven kom på 24plats på SM! Vilket är mycket bättre än förväntat!  Vårat mål på SM var att slå mina resultat från förra året och nån ritt få över 64%, och det klarade vi. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna Westling

Kan du visa en video när Roxelina gör granprix rörelse

2013-08-21 @ 21:54:45
URL: http://www.joannawestling.horseworld.se
Postat av: Jennifer

Tycker det är galet roligt att Linn försökte sälja honom som en ponny som skulle hålla internationell klass i framtiden, när du som är en skicklig ryttare har svårt att hålla kvalitet för att ligga i toppskiktet på nationell nivå. Med det säger jag inte att NI är dåliga, utan jag menar att det är komiskt för du rider honom (enligt mig) betydligt bättre, så hur hade hon tänkt sig att få ut de pengarna hon hade honom ute för först? Det är en toppenfin häst och du gör honom verkligen rättvisa, hoppas han släpper till lite mer inne på banan i framtiden så blir det fler rosetter även på den högsta nivån! :) Lycka till.

2013-08-22 @ 18:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0