Mental träning

Imorse gav pappa mig en bok, som jag helt hade glömt bort att jag hade. Den heter "Bäst till häst" och är skiven av Susanne Egemar & Niina Svartberg. Den handlar om hur tävlingspsykologi och mental träning kan användas för att nå framgång inom hästsport på alla nivåer. 
 
Jag tycker själv att boken är jätte intressant och den har hjälpt mig att tänka rätt mentalt på tävlingar och allmänt. Boken tar upp bland annat koncentration, självförtroende, målsättning och hur man minskar sin tävlingsnervositet. Man får ta del av hur framgångsrika ryttare som Jan Brink, Magnus Gällerdal, Kyra Kyrklund, Per Larsson och Helena Lundbäck tänker när de tränar och tävlar.
 
Skulle ni läsare vara intresserade av att jag ibland skrev inlägg om mental träning och hur man får tillgång till din och din hästs bästa förmåga på tävling? Jag tycker att det är ett jätte intressant område som jag gärna skulle vilja veta mer av och dela med mig av.
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Absolut det skulle vara jätte intressant

2013-08-05 @ 20:01:37
Postat av: Maria

Absolut! Jätteintressant!

2013-08-05 @ 21:33:34
Postat av: Judith

Det skulle vara väldigt intressant! :)

2013-08-05 @ 22:37:04
URL: http://www.juddes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0