hästmassage

Tänkte berätta för er hur gick i måndags när Braven fick massage av Marina Axelson. Det började med att jag berätta om ridproblemen, hon kände igenom honom och jag fick longera honom på ribanan. Hon såg och kände ett några spänningar i ryggen och insida-knä. Därefter det började hon massera, Braven tyckte det var lite underligt och hade inte tålamod att stå stilla. Men hon behandla de ställen där han hade spänningarna. 
 
Efter det skulle jag jogga honom i två dagar och tredje dagen fick jag galoppera i lätt sits. Fjärde dagen skulle jag longera och se och jag såg nån skillnad från när vi longera i måndags . Om det inte var nån skillnad skulle vi ta ut Marina igen, men om han såg bra ut (blivit av med de flesta spänningar) var det bara fritt fram att träna inför SM.
 
Än så länge har det bara gått två dagar (jag har bara joggat honom) och han känns riktigt fin. Han har framåtbjudning, suger tag i bettet och har inte varit trotsig en enda gång. Allt verkar vara på väg mot rätt håll. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0