Min fobi

Tog nyss min tredje spruta mot livmoderhalscancer. Visste ni att jag har fobi för sprutor? Jag blir livrädd och får panik så fort jag ska ta en. Det är faktiskt det enda i världen jag verkligen verkligen är rädd för. Att en sån liten sak.. kan få mig att få sådan panik och ångest. Det brukar alltid sluta med att tre pers får hålla i mig och en försöker prata med mig medans någon tar sprutan.
Idag satt jag och kolla på sprutan i en timma innan jag hade mod nog för att ta den, var tvungen att ligga ner och kolla bort för att min mamma skulle klara av att ta den (brukar ju få panik och springa därifrån). Klarade av det tack vare Braven, tänkte på våra fina minnen tillsammans och då lyckades jag klara av det. 
 
Ni kanske tycker det här låter patetiskt men alla har vi väl något som vi har fobi för, right? men jag är iaf långt ifrån perfekt och har många brister och svagheter. 
 
Klarar inget utan dig Brave Heart

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har också en otrolig fobi för sprutor.. Känner verkligen igen mig i din text, de är så mycket skräck och ångest. Jag är typ inte rädd för nått annat, varken höjder, mörker, fart osv. Hoppar hellre bangijump än att ta en futtig liten spruta.
Förra gången så satt jag i 45 minuter innan jag äntligen gjorde de. Tillslöt klarade jag endå av de och kunde stolt gå därifrån, tack vare mina hästar. Haha, de låter så sjukt knäpp men så var de, tack vare alla fina minnen.

2012-12-02 @ 16:26:53
Postat av: Linnea

ÄR EXAKT SÅ ÄNTLIGEN NÅGON SOM ÄR SOM JAG HERREGUD. <3

Får typ dödsångest när jag tänker på att jag ska ta spruta nästa månad.

2012-12-14 @ 14:53:15
URL: http://linneajohnsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0