svar från frågestunden del 2

Vem tror du att du kommer sälja först, Braven eller Roxi? 
Svar: Roxi kommer jag antagligen sälja efter sommaren 2013, trots att jag egentligen inte vill det och att det verkligen tar i hjärtat, så kan inte min familj ekonomiskt ha två hästar längre. 
 
Var det pinsamt att tävla med Tretorn på dressyrtävling? 
Svar: Jag tänkte inte på det så mycket, förr tävlade jag alltid i mina tretorn och tyckte att det var hur coolt och vågat som helst.. Men nu vill jag helst tävla i mina Cavallo ridstövlar, som tyvärr är på lagning nere i Tyskland.
 

Vem är din drömtränare?
Svar: Om jag får vara lite realistisk så skulle det vara en dröm att få träna för Jan Brink. Men om jag får vara lite orealistisk så skulle jag mer än gärna vilja träna för Edward Gal eller någon världsberömd tränare (vem vill inte det liksom?)
 
Kan du komma till södertälje ridklubb och bara köra en dressyr tävling eller en hopp tävling? Skulle vara kul att se dig och en av dina hästar:)
Svar: Om det finns någon dressyr/hopp tävling där som passar så kommer jag dit och tävlar! Har tävlat där två gånger tidigare, för typ 2år sedan. Älskar anläggningen!
 
Hur tänker du kring övergången till häst? Kommer du köpa en grön häst, en läromästare eller ta en paus? :)
Svar: Som jag berättade i tidigare svaren från frågestunden så är jag osäker på om jag kommer fortsätta med ridningen efter ponnytiden. En del av mig säker att jag kommer tröttna när jag går över till stor häst, ponnytiden är så rolig och speciell. Fast jag tror det här är en ganska vanligt problem för de ponnyryttare som ska gå över till häst, och de som haft det problemet har alltid slutat med att köpa stor häst ändå. Om jag köper en häst så kommer det vara en läromästare, vill lära mig så mycket jag kan och vänja mig vid stor häst innan jag köper en grön. 
I vår kommer jag få rida och tävla min tränares jätte fina häst! Så då får vi se om jag tycker att det är något för mig eller inte. Är helt förälskad i Fosse, så han kommer vara svår att slå om jag sedan köper en häst.
 
 
Kommer du sälja Braven? 
Svar: Någon gång säkert, men inte på ett BRA tag.

Kommer du sälja Roxi? 
Svar: Hon kommer vara till salu efter sommaren 2013.

Kommer du sattsa på ridningen? 
Svar: Om jag fortsätter med ridningen efter ponnytiden, så ja, då kommer jag satsa!
 
Hur lång är du? :)
Svar: Jag är 166cm lång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0