50 växlad ferrari

Idag var det dubbelträning för Helena Reje som varje onsdag! Först ut var Braven. I början av passet stod han emot lite men när han blivit varm i kroppen.. Wow! Helena hjälpte mig att plocka fram hans allra finaste kvalitéer och blev en 50 växlad ferrari. Vi lekte mycket med speed control och samling. Bravens kropp kändes lösgjord från topp till tå, bakbens aktiviteten var på topp och han var härligt energisk. Det här var nog en av de bästa passen vi någonsin gjort och aldrig har vänster galopp känts så luftig och lätt. Snacka om att toppa formen nu inför Lag-SM. Kan ni förstå hur taggad jag är?
 
Sedan var det Sparklings tur! Han har tagit det lugnt de senaste två dagarna efter tävlingen men påverkar det honom? Nej. Han var super fin från början till slut. Äntligen har jag hittat dragläget samt lärt mig slappna av och jäklar vilken skillnad det är. Sparkly var full med energi och positivitet. Helenas kommentar: "han har ögonen riktade framåt nästan hela tiden när du rider" - vilket jag vill tolka som att han tycker detta är roligt. Vi tränade en del byten, skänkelvikningar, öppnor samt gjorde många tempoväxlingar & övergångar m.m.
 
Dagens Brave Heart




 
Dagens Sparkling:






Kommentarer
Postat av: Amelia

Vart har du köpt schabraket? Är så sjukt snyggt!

2015-10-29 @ 09:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0